Ankara’nın Güzellikleri

İyi ve   Mutlu yıllar diyeceğim ama gün aşırı aldığımız şehit haberleri pek mutluluk bırakmıyor insanda.Yeni yılın; canım vatanım Türkiyeme, Türk ve Islam kardeslerime, tüm dünya halkına sevgi, mutluluk ve barış getirmesini Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum.
              Gesam’ın 29.yıl özel sergisine katılmak üzere Sivas’tan Ankara’ya sabahın erken saatlerinde vardım. Başkentimiz Ankara, Anadolu’nun doğusunu batısına, kuzey ve güneyini birbirine bağlayan yollar üzerindedir.Ankara, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyet’nin başkentidir. Ankara’nın en belirgin noktasında yer alan yapı,Ulu Önder Atatürk’ün ebedi istirahatgahı olan Anıtkabir’dir. Zamanım olmadığından dolayı tekrar ziyaret edemedim.Sadece Ankara Kalesi ve çevresini gezebildim. Ankara ,seçkin bale,tiyatro,opera, fotoğraf, plastik sanatlar ve halk dansları düzenlemeleri ile hareketli bir sanatsal ve külturel yaşama alanı.Ankara’da en büyük cami olan Kocatepe Camii’ni ancak dışardan fotograflayabildim. 15.  yy.dan kalma Hacı Bayram Camii ve Türbesi’ni daha önce gezmiştim.
             Kızılay’da olan otelime varmak üzereyken yol üstünde Noel Baba’yı anımsatan uzun sakallı ihtiyar ayakkabı boyacısı amcanın fotoğraflarını çektim.

Otelde dinlenip ,uyuduktan sonra Kızılay  çevresini dolaştım, dükkanlara baktım.Daha sonra arkadaşlarla serginin yapılacağı Oran’daki sanat galerisine geldim.Gesam koordintörü Nezih Demirtepe son hazırlıkları yaptıktan sonra saat 6 sıralarında Gesam yönetim kurulu başkanımız Prof.Dr. Osman Altuntaş serginin açılışını  yaptılar. Açılıştan biraz sonra GESAM’ın en çok sergi açtığı ülke olan Makedonya’nın Ankara Büyükelçiliği Maslahatgüzarı (Büyükelçi Vekili) Ex. Shpreska YUSUFİ’ye, Kars Milletvekili Yusuf Selahattin Beyribey ve Türk Eğitim Sen Eski Genel Başkanı ve Uluslararası Avrasya Eğitimciler Federasyonu Genel Başkanı Şuayip Özcan ve Türk Eğitim Sen eski Başkan Yardımcısı ve Uluslararası Avrasya Eğitimciler Fedetasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Vedat Pürcek ve eşleri  sonradan geldiler.Şuayip Başkana dernegimiz için Borabay Gölü tablomu takdim ettim. Teşekkürlerimi sunuyorum katılımı ve emeği geçen herkese.
            Akşam saatlerinde Ankara’da güzel bir İskender Kebabı ve güzel donatılmış bir sofra vardı önümuzde. Üstune de yanında dondurması olan irmik helvası.Sivas lezzetlerini anımsatan bir sofraydı.
             Sabah saatlerinde Fahri Hocamın Ankara Kalesi’ndeki bir sergi salonunda Kaat’i sergisi açılış kokteyline katılmak üzere yola çıktık.Başkentin en eski bölümleri tarihi kaleyi çevrelemektedir.Restore edilen eski Türk evleri ve geleneksel Türk mutfağından lezzetlerini tadabileceğiniz  restorantlar, sanat gelerileri mevcut.
           Açılıştan önce Ankara Kalesi ve çevresini gezme imkanım oldu.
 Burada çok güzel el sanatlarının ve otantik eşyaların sergilendigı minik dükkanlar mevcut.Canlı performansın sergilendiği bir dükkanda sanatsal değeri olan tablolar, antika eşyalar,el işçiliği otantik mobilyalar, Ankara’ya özgü yöresel kıyafetler, halılar, kristaller vs
         Daha sonra engebeli ve dar sokaklardan geçerek 12 İmam soyundan gelen Horasan erlerinden Zeynel Abidin hazretlerine dua edip,Selçuklular dönemine ait 1289/ 1290 yıllarında yaptırılan Aslanhane Camii’ne gittik.Aslanhane Camii nam-ı diğer Ahi Şerafattin Camii, muazzam ,dikdörtgen planlı olup,duvarlarında moloz taşı ve devşirme malzeme kullanılmış.Düz ahşap tavanı, Selçuklu çinileriyle bezenmiş mihrabı ve iki yanda dizilmiş sütunlarıyla muhteşem bir eser.Harimin uzerini örten ahşap kirişler, konsollar ve yastıklar Roma  dönemine ait devşirme mermer sütun başlıkları olan 24 adet ahşap sütunla taşınmaktadır .Camiinin hemen yanında Ahi Şerafettin türbesi mevcut.Fotoğraflayıp, dua ettikten sonra kaleye doğru yola çıktık. Yolda gözüme çarpanlar;eski otantik kapılar, oyma beşik, rengarek fitiller,el yazmaları, halılar, hayvan postları sandıklar,yiyecek malzemesi vb.satan dükkanlar. Belediye’nin Kuruyemiş ve Bakliyat Çarşısı’nda Hal esnafı aşırı soğuktan açık havaya soba kurmuştu. Bir yanda sanat diğer yanda tarihe yolculuk.İşte Ankara Kalesi.

(Haftaya Ankara Kalesine devam edeceğiz)